Trutje Hummel

 

In ieder mens zit iets in gebakken,wat ook echt bij die persoon hoort.
Hoe vaak zeggen we niet tegen iemand,"O echt iets voor jou"
of,"ik hoor het je zeggen"
Ieder zijn eigen ding dus...
Zo heb ik ook mijn eigen ding,genaamd,"het trutje hummel effect"
Ik dank deze bijnaam,aan mijn achterbuurvrouw,tante Bauk,die mij al zo noemt vanaf mijn twaalfde..
Er zijn van die dagen dat het trutjehummel effect,erg aanwezig is..Vandaag was zo'n dag..
Mijn postwijk,lekker rustig vandaag. Ik kon alle post die ik had voorop in mijn fietsbak gooien. Dus mijn fietstassen waren leeg..en gelukkig maar.
Omdat de standaard van mijn fiets afgeroest is,gooi ik overal mijn fiets tegen aan.
In de straat waar ik moest lopen,was nergens een plekje waar ik mijn fiets kwijt kon. Nergens....behalve.. tegen een buitentoilet die naast een bouwkeet stond.
Ik gooide mijn fiets er tegen aan,en ik zag duidelijk de knop bij de wc op rood staan,en ik dacht"oh,dan kan er niemand in"
Ik liep mijn rondje,en hoorde achter mij wel wat geklop,en gebonk..Maar ik liep door,want mijn klanten moesten hun post hebben.
Toen ik terug liep naar mijn fiets,zag ik die precies om kieperen,de deur van het eco toilet ging open,en naar buiten kwam een boze bouwvakker.
Ik begon keihard te lachen,"Oh sorry,had ik u opgesloten?"
"Ik was al heel lang klaar"zei hij boos,"en ik kon er niet uit"
"ik ben ook klaar"ik moest er zelf zo om lachen...
"je kunt niet overal zomaar je fiets neer zetten"
'ik dacht er zit niemand op"
"wij moeten ook wel eens naar de wc"
"ik dacht dat jullie dat altijd in de bosjes deden"
"waarom staat dat toilet hier dan?"
"om mijn fiets tegen aan te zetten?"
Dit vond de bouwvakker niet leuk. En het was ook niet zo netjes van me..Maar de toon was gezet en ik proestte het uit...

Onderweg naar huis bedacht ik me dat dit nou weer zo'n typische trutje hummel streek was,dom en ondoordacht..En dan is de dag nog niet eens afgelopen