mens erger je niet!

 

 

Oké,ik kan veel hebben van mijn klanten....
Mensen mogen best wat zeggen...Ik maak ook fouten,misschien wel een heleboel...Klanten mogen me daar best op wijzen...Geen probleem!
Maar waar ik niet tegen kan....zijn de geluiden die mensen maken.....
1.krakende zakjes
2.mensen die snuffen
3.smakkende mensen.....


Over de 3e gaat mijn blogje...
Er was een mevrouw die haar papieren bij me neer gooide en zei"Ikke kannie invoelen,jij doen voo mij..." Natuurlijk voor mij is het een koud kunstje een stortingskaart in te vullen,al zou het wel heel fijn zijn,als dit soort dingen in de inburgeringcursus ook aan de orde kwamen.
*Waarom staat er een rode lijn op de grond van het postkantoor?
*Waarom sta ik in de rij en niet naast een andere klant aan de balie?
*Ik moet zelf plakband kopen,want op het postkantoor hebben ze geen inpakservice...
*Hoe vul ik een stortingskaart in?

Maargoed dat is een ander verhaal...

Smakken dus....Naast deze mevrouw stond een allerliefst meisje van een jaar of 5,6....
Niks aan de hand...Ik boog mij over de stortingskaart om die te gaan invullen,Toen ik vlak voor mij een geluid hoorde,waarvan mijn haren rechtovereind gingen staan,en van wat ik herkende uit de koeienstal van boerderij Zorgvrij....

Ik slikte,verbeet me en schreef verder...Maar het smakken ging door....Ik drukte mijn pen harder in het papier,en dacht:"aardig Peet,aardig!!!"
Maar het smakken werd harder.....
En toen...Ik ellendig mens,met zeer geïrriteerd vlees...keek het meisje allesvernietigend aan maar zei poeslief.."Lekker?"
Het meisje knikte,met geluid!Smakkend op haar kauwgom,roze....want ik hoorde het niet alleen, maar zag het ook van de ene melkkies,naar de andere rollen....
En toen....trut die ik was zei ik,snuivend...
"Ja dat hoor ik"
Ik ging weer vol bevrediging dat ik een stukje geïrriteerdheid geuit had,en trots op mijn hahah oh zo leuke grapje verder met de stortingskaart....
En wonder boven wonder..het smakken hield op...Een klein handje kwam op de balie en tikte mij aan...
Ik keek in twee prachtige lieve,bruine onschuldige oogjes...Een geweldig mooi gezichtje omgeven door bruine krullen...."
"Mevrouw,wilt u er dan ook eentje?"vroeg ze zacht.....
Mijn geïrriteerdheid was weg....En ik werd helemaal warm van dat kleine Afghaanse meisje...Ik zei"Nee hoor lieverd...eet maar lekker zelf op"(dat lieverd meende ik wel trouwens)
Ik kon me alleen maar schamen....!
Ik hoop dat ik op een dag kan zeggen...Ik geïrriteerd?Welnee.....