lief kind

             

Lief kind,                                                     wereld lichtjesdag 2013

 

 

Wanneer ik ’s avonds in het donker naar de zwarte hemel kijk,

Verlang ik er naar om een sterretje te zien

Een lichtje, een puntje, oh al was het maar een stipje

Het zou me zo troosten

Het zou zo heel even maar, de ijzige kou die door mijn lijf trekt,

de kilte die tot in het diepste van mijn hart zit,

heel even, heel even maar, weg nemen.

De wind waait door mijn haren

Het stormt om mij heen,

en veel te vroeg kwam ik in de herfst van mijn leven

Want jij die zo mooi, zo wonderschoon werd geweven,

in een verlangende moederschoot

konden je niet helpen, konden niet meer voor je zorgen

We werden vader, we werden moeder,

Ons kind, ons lief kind,

moesten we weer afstaan aan het grote onbekende.

Een huivering trekt door me heen

De wind waait

het zwarte wolkendek trekt open

Een glinstering , een hele kleine twinkeling

Staat daar te stralen aan het firmament

En even trekt de kou die mij zo verkilde, uit mij weg

Het maakt plaats voor een oneindige warme liefde

Ik weet dat je daar veilig bent

Dat je daar tussen al die andere sterretjes

Je eigen mooie ster mag zijn

Lief kind, dag lief kind!